در سازمانها و شرکتهای بزرگ معمولا سامانه‌های مختلفی برای انجام امور سازمانی و اتوماسیون فرایندهای اداری آن سازمان وجود دارد. وجود چنین مواردی به علت آن است که اغلب نرم افزارهای تهیه شده برای همه منظورها و اهداف شرکت مناسب نیستند. به عنوان یک مثال واضح نرم افزار اتوماسیون اداری و دبیرخانه نیازهای help desk واحد مدیریت فناوری اطلاعات را پوشش نمی دهد.

از طرف دیگر در سیستمهایی که برای رفع نیاز سازمان مورد استفاده قرار میگیرد اطلاعات مشترکی وجود دارد که ورود چند باره این گونه اطلاعات معمولا مشکلات یکسان سازی، حجم دوباره کاری، فراموشی و … را بوجود می‌آورد.

خوشبختانه با رشد فناوری اطلاعات و ایجاد استانداردهای لازم تا حدودی می‌توان از این نوع دوباره کاریها کاست. نرم افزار help desk گاما در این زمینه قدمهای موثری برداشته است که در زیر به صورت خلاصه در مورد آنها توضیح داده شده است.

1- ارتباط مستقیم از طریق بانکهای اطلاعاتی برای یکسان سازی اطلاعات ساختار سازمانی، فهرست پرسنل و سمت سازمانی: در این خصوص با اتوماسیون اداری برید، اتوماسیون اداری چارگون، اتوماسیون اداری آی کن، نرم افزار حضور و غیاب کسری در مشتریان مربوطه یکسان سازی انجام شده است.

2- ارتباط از طریق ایمیل و ECE: در این روش برای ارسال نامه، درخواست به سامانه گاما کافیست درخواست را به ایمیل معرفی شده برای امور service desk,help desk فناوری اطلاعات در آن سازمان بفرستیم. گاما به صورت مداورم ایمیلهای جدید را چک کرده و در صورت ورود نامه جدید آنرا به ticket در گاما تبدیل می کند.

3- ارتباط از طریق web service: در این روش نیز از سامانه‌هایی مانند تلفن گویا، مانیتورینگ، پرتالها و سایر سامانه‌ها می‌توان وب سرویسهای نرم افزار help desk را فراخوانی نمود. نمونه این روش در شرکت فرنام (وابسته به فناپ)، بانک ملی ایران، شرکت مخابرات استان اصفهان استفاده شده است.

ما به نوبه خود تلاش کرده‌ایم تا با اقداماتی که در بالا به آنها اشاره شد، فعالیتهای تکراری و ملال آور را کمتر نماییم.