داستان ما

گام 1

در دوران دانشجویی در سال 1379 در خوابگاه دانشجویی کشاورز با دو تن از دوستان هم اتاقی تصمیم به طراحی و راه اندازی یک وب سایت به منظور فروش کتاب با نام کیمیا اندیشان  گرفتیم. بدین منظور با خانه کتاب تماس گرفتیم و  فهرست کلیه ناشران را در بانک اطلاعاتی سایت قرار دادیم، چند مرتبه ای هم نامه تبلیغاتی برای همان ناشران  فرستادیم در نتیجه پس از چند ماه ماه فعالیت در نهایت به دلیل مشغله درسی، برنامه های متفاوت دوستان و عدم بازخورد مناسب از سمت ناشران تصمیم گرفتیم در آن مقطع زمانی تصمیم گرفتیم تا فعالیت خود را تعطیل کنیم.

در دوران خدمت سربازی با دو تن از هم دوره ای ها ایده ای برای تشکیل یک شرکت و انجام کار شکل گرفت در سال 1381 شرکتی با نام همراهان ثبت کردیم و پس از انجام چندین پروژه برای سازمانها، برنامه ای برای شرکت های کوچک به منظور پیگیری فروش در محیط ویندوز تولید کردیم. در مدت 2 سال توانستیم تعداد 15 نسخه از این سامانه را به فروش برسانیم. این نرم افزار ایده اولیه ای شده برای تولید نرم افزاری جامع تر برای شرکتهای بزرگتر در زمینه مدیریت خدمات پس از فروش.

گام 2
گام 3

اوایل سال 1386 با همکاری شرکت داده پردازی ایران (DPI) افدام به توسعه و پشتیبانی سیستم های طرح جامع (برای سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران) نمودیم. از آنجایی که این سیستم در 30 استان کشور عملیاتی شده و شامل بیش از 20 زیر سیستم تشکیل بود، یکی از چالشهای اساسی تیم ما، مباحث و تیکتهای پشتیبانی و پاسخ دهی به کاربران این سامانه بود. برهمین اساس هر ماه جلسه ای به اتفاق کارفرما در خصوص نحوه انجام درخواستها برگزار می شد. ارائه گزارشهای درست و به موقع یکی از دغدغه های اصلی تیم ما بود، از آنجایی که بخشی از در خواستها تلفنی، بخشی از طریق ایمیل و بخشی دیکر از طریق نامه بود دسترسی یکپارچه به درخواستها و وضعیت آنها وجود نداشت. ما که سامانه جامع را تولید کرده و آنرا توسعه داده بودیم اما برای کار ساده ای مانند مدیریت در خواست هیچ ابزار مناسبی نداشتیم. ابتدا سعی کردیم یکی دو نرم افزار Open Source را امتحان کنیم که به نتیجه ای نرسیدیم بنابر این تصمیم به تولید یک نرم افزار برای مدیریت در خواستها گرفتیم و نام آن را “سامانه مدیریت درخواست گاما” گذاشتیم. از این زمان به بعد بود که کاربران سازمان درخواستهای خود را در آن ثبت میکردند و به سایر کاربران نیز  اعلان کردیم که در خواست های ارسالی از طریق کانال های دیگر غیر از سامانه گاما غیر معتبر است، این گونه شد که گاما ابتدا برای خودمان کار کرد و واقعا مشکلات بخش مدیریت پشتیبانی ما را به نحوه قابل ملاحظه ای کاهش داد.

در اوایل سال 1389 بانک رفاه که یکی از مشتریان داده پردازی بود، در مورد سامانه گاما آگاه شده بود، از اینرو خواهان به کار گیری گاما برای مدیریت درخواستهای IT خود در سطح شعبه استفاده کند. با این که سامانه صرفا یک Ticketing  و بخش تجهیزات، شناسنامه تجهیزات، و انبار قطعات هنوز در گاما ایجاد نشده بود، با توجه به تیم توانمندی که در اختیار داشتیم، به سرعت این بخشها را توسعه دادیم. خوشبختانه بانک رفاه هم اکنون یکی از مشتریان فعال و خوب ما در زمینه استفاده از گاما می‌باشد.

گام 4
گام 5

این ایده که نرم‌افزار مدیریت درخواستی که برای خودمان و رفع مشکل خودمان تولید کرده بودیم، توانسته بود در یکی از بانکهای کشور آن هم در سراسر کشور و در سطح شعب راه‌اندازی گردد، انرژی دوچندانی به ما برای ادامه راه داد. البته در این راه پر پیچ و خم حتما اشتباهاتی هم داشته‌ایم و ایمان داریم که مسیر کارآفرینی بجز پیمودن این راه دشوار اما زیبا نیست. در این مسیر است که ما رشد می‌کنیم و اعتقاد داریم که این هنوز اول راه است…